Obiceiuri sănătoase pe care să le iei cu tine în sezonul toamnă-iarnă

0
4

Debutul sezonului rece nu înseamnă renunțarea la obiceiurile începute pe timp de vară, ci dezvoltrea acestora pentru o stare generală de bine și un organism sănătos. Vara poate fi un anotimp în care descoperi noi pasiuni, activități pe care le poți face în aer liber și chiar prieteni noi, așa că de ce să nu iei toate acestea cu tine în noul sezon. În acest fel vei reuși să ții la distanță și instalarea asteniei sau a stărilor negative care îți influențează viața de zi cu zi. Iată câteva dintre obiceiurile sănătoase de care nu ar trebui să te lipsești în această toamnă:

Rutina de fitness

Vara este rezervată vacanțelor, ieșirilor la terasă cu prietenii, însă în acest an nu te-ai putut bucura de astfel de activități și poate ai descoperit ceva nou precum alergatul de dimineață sau exercițiile fizice făcute acasă. Exercițiile fizice sunt importante pentru un tonus bun, o musculatură tonifiată, dar și pentru îmbunătățirea calității somnului și o stare generală pozitivă. De aceea, poți să-ți achiziționezi o bicicleta eliptica pentru zilele care nu-ți mai permit să ieși în aer liber, din cauza vremii instabile și a temperaturilor scăzute. Stabilește o rutină care te poate ajuta să te ocupi de acest aspect fără probleme și reia obiceiurile pe care le aveai înainte de vacanță.

Dieta variată

Dacă pe timpul verii ai optat pentru salata de legume și de fructe, odată cu venirea sezonului rece va trebui să introduci în dietă mai multe preparate cu legume de sezon, gătite la grătar sau la cuptor, dar și fructe precum merele proaspete românești sau strugurii. Roadele care se culeg toamna umplu piețele și acesta este cel mai bun moment să te concentrezi pe varietatea alimentelor pe care le consumi zilnic. Introdu în dieta ta mai multe lactate, brânzeturi, carne, în măsura în care restricțiile alimentare îți permit să faci acest lucru. Dacă ai intoleranță la lactoză sau ești vegetariană, asigură-te că găsești alternative potrivite pentru aceste alimente. Consumă legume bogate în proteine, tofu, lapte de soia etc. pentru a-ți pregăti organismul pentru sezonul rece.

Odihna

Sezonul rece nu este degeaba folosit de urși pentru hibernare, iar tu te poți inspira din obiceiurile lor. Chiar dacă nu poți ignora întreaga lume timp de câteva luni, vei avea nevoie de și mai multă odihnă odată cu începerea programului obișnuit de muncă și a școlii, în cazul în care ai copii. Printre obiceiurile pozitive legate de somn se numără respectarea programului recomandat de dormit (minimum 7 ore) și evitarea nopților în care stai trează până târziu. Un somn liniștit te va ajuta să te concentrezi, să ai parte de zile productive, dar și să-ți păstrezi sistemul imunitar puternic. De asemenea, dacă te confrunți cu perioade stresante, analizează felul în care dormi și dacă ai un program sănătos de somn. Există acum aplicații pentru smartphone care te vor ajuta să urmărești modelul de somn din fiecare noapte. Discută cu medicul de familie dacă observi schimbări serioase și ia măsuri cât mai repede.

Începe toamna cu dreptul și fă tot posibilul să alegi doar obiceiurile sănătoase pe care ți le-ai format în această vară. De asemenea, încearcă lucruri noi și concentrează-te pe sănătate în fiecare zi.

Sursa foto: pexels.com

(P) Material publicitar realizat împreună cu OLX




Sursa aici

Lasă un răspuns