Lipsa de energie – ce o cauzează și cum o putem combate

0
39

Lipsa de energie este o stare pe care orice persoană o experimentează la un moment dat. Fie că ai zile în care nu ești suficient de productiv la muncă sau în care trebuie să mergi la culcare înaintea orei tale de somn, lipsa de energie îi afectează pe toți într-un fel sau altul.

Cu toate că este perfect normal să ai și zile în care simți că forțele te-au părăsit și că primul lucru pe care vrei să-l faci este să intri în pat, când această stare devine continuă și pare că nu mai reușești să-ți recapeți energia, este cazul să înțelegi ce a cauzat această problemă și să iei măsuri.

Sunt multe motive pentru care poți experimenta o lipsă acută de energie, iar pentru a-ți recăpăta tonusul și pentru a deveni din nou acea persoană veselă și plină de viață este important să rezolvi problema cât mai repede. În cele ce urmează, îți vom descrie principalele cauze ale lipsei de energie și îți vom oferi câteva sugestii care te vor ajuta să le rezolvi.

Anemia

Anemia este o problemă tot mai comună, care apare, de regulă, în rândurile persoanelor active, a celor vegetariene sau a oamenilor care urmează diete foarte restrictive, iar principala manifestare a acestei afecțiuni este senzația de epuizare și lipsa constantă de energie. Această problemă nu este foarte gravă și poate fi tratată cu ușurință printr-o alimentație corectă și prin suplimente alimentare potrivite, însă este important să fie identificată la timp.

Dacă și tu te confrunți cu lipsa de energie sau cu alte simptome anemie, este necesar să confirmi acest diagnostic și să faci un set de analize ale sângelui. În urma acestora, medicul poate identifica problema și îți poate prescrie un tratament bazat pe suplimente bogate în fier și în vitamina B12.

Somnul

Chiar dacă ai un program de somn bine pus la punct și te asiguri că dormi cel puțin opt ore pe noapte, acest lucru nu este suficient pentru a preveni lipsa de energie. Dacă ai parte de un somn agitat, te trezești de multe ori pe noapte sau îți ia foarte mult timp să adormi, există o foarte mare șansă ca dimineața să te trezești obosit și fără energie.

Pentru a-ți crește calitatea somnului și pentru a te asigura că vei dormi bine de acum încolo este necesar să faci mai multă mișcare. Dacă lipsa timpului te împiedică să mergi la sală, încearcă să mergi pe jos cât mai mult sau să-ți începi ziua cu o sesiune scurtă de exerciții fizice, la tine acasă. Totuși, este important să eviți efortul fizic intens înainte de culcare.

Depresia sau anxietatea

Nu trebuie să te confrunți cu o formă cronică de anxietate sau depresie pentru a avea de-a face cu pierderea de energie. Chiar și o formă ușoară a acestor afecțiuni poate duce la scăderea nivelului serotoninei din creier, o substanță care afectează atât energia, cât și starea ta generală.

Dacă simți că ai putea suferi de o formă de anxietate sau de depresie care nu îți afectează viața de zi cu zi, ar trebui să faci mai multe exerciții fizice, să ieși cât mai des cu prietenii și să te înconjuri de lucruri pozitive. Dacă problema persistă, va trebui să mergi la un medic, care îți va prescrie, cel mai probabil, medicamente antidepresive care au rolul de a stimula producția de serotonină a corpului tău.

Schimbarea anotimpurilor

Dacă primăvara este anotimpul în care te simți energizat și plin de energie, venirea iernii îți va reduce din această doză de energie iar metabolismul tău va încetini. Temperaturile scăzute, dar și lumina tot mai puțină îți vor afecta starea de spirit, și, odată cu ea, nivelul de energie din corp.

Pentru a combate această stare, este important să te bucuri cât mai mult de lumina naturală, în special dimineața, și să încerci să petreci cât mai mult timp în aer liber. De asemenea, încearcă să-ți reglezi regimul alimentar și să mănânci cât mai multe legume și alimente bogate în substanțe nutritive, consumate crude, prin fierbere sau coacere, pentru a nu-și pierde proprietățile.

Dacă și tu te confrunți cu lipsa de energie iar această stare se manifestă pentru un timp mai îndelungat, este cazul să iei măsuri. Modifică-ți stilul de viață, schimbă-ți regimul alimentar și nu ezita să mergi la doctor în cazul în care această stare persistă.

Sursa Foto: Shutterstock

(P) Material publicitar realizat în colaborare cu Biomedica




Sursa aici

Anunțuri publicitare

Lasă un răspuns