10 alimente pentru un ten sănătos și luminos

0
5

Nutriția are un rol esențial în calitatea vieții noastre. O alimentație nesănătoasă poate avea efecte negative la nivelul metabolismului sau la nivelul anumitor organe cum sunt inima și ficatul.

10 alimente pentru un ten sănătos și luminos

Alimentația își pune amprenta și asupra celui mare mare organ al nostru – pielea. Ceea ce alegi să mănânci afectează, așadar, sănătatea și aspectul pielii tale. Iată 10 alimente pentru un ten sănătos și luminos:

#1 Avocado:

Avocado este bogat în grăsimi sănătoase și în vitaminele E și C, protejându-ți pielea de stresul oxidativ și de razele soarelui.

#2 Peștele gras:

Peștii precum somonul, macroul și heringul sunt excelenți pentru piele. Sunt o sursă bogată în acizi grași omega 3, esențiali pentru sănătatea și vitalitatea pielii.

Acizii grași omega 3 mențin pielea hidratată, reduc inflamațiile și pot chiar să ofere o barieră în plus de protecție împotriva razelor UV.

Peștele gras este totodată o sursă de vitamina E, unul dintre cei mai importanți antioxidanți. Această vitamină protejează pielea împotriva radicalilor liberi și a inflamațiilor.

Nu în ultimul în rând, peștele gras este o sursă ideală de proteine sănătoase și zinc.

#3 Nucile:

Nucile sunt o bună sursă pentru acizi grași omega 3 și omega 6, acizi pe care organismul nostru nu-i poate produce pe cont propriu. Nucile mai conțin zinc, vitamina E, seleniu și proteine.

#4 Semințele de floarea soarelui:

În general, semințele sunt o bună sursă pentru nutrienți benefici pielii noastre.

28 de grame de semințe de floarea soarelui conțin 49% din aportul zilnic necesar de vitamina E, 41% din aportul zilnic necesar de seleniu, 14% din aportul zilnic necesar de zinc și 5,5 grame de proteine.

#5 Cartofii dulci:

Cartofii dulci sunt bogați în beta caroten, nutrient care acționează asemenea unei protecții solare. Beta carotenul se mai găsește în portocale și legume cum sunt morcovii și spanacul.

#6 Ardeiul gras roșu sau galben:

Asemenea cartofilor dulci, ardeiul gras este o sursă excelentă de beta caroten, nutrient care, în organismul nostru, se transformă în vitamina A.

Sunt totodată bogați în vitamina C, vitamină necesară pentru crearea de colagen, proteină care conservă fermitatea pielii.

#7 Broccoli:

Broccoli conține zinc, vitamina A, vitamina C și luteină, carotenoidă care acționează asemenea beta carotenului.

Broccoli mai conțin compusul numit sulforafan, care neutralizează radicalii liberi și pornește alte sisteme de protecție din organismul nostru.

#8 Roșiile:

Roșiile conțin vitamina C, beta caroten, luteină și licopen, toate benefice în protejarea organismului de razele UV.

#9 Ciocolata neagră:

Ciocolata neagră este bogată în antioxidanți care ajută la umplerea ridurilor, creșterea rezistenței pielii și la hidratare ei.

#10 Ceaiul verde:

Catehinele din ceaiul verde sunt antioxidanți puternici care protejează pielea împotriva razelor soarelui, reduc roșeața și ajută la hidratarea, protecția și elasticitatea pielii.

Foto: Shutterstock.com

Sursă: Health Line

Citește și:

Sindromul îngrijorător și misterios pe care tot mai mulți copii vindecați de COVID îl au

Leguma cu mai multă vitamina C decât lămâile. Mihaela Bilic: „Pentru că e pandemie, consumați din belșug”

EXCLUSIV. Interviu cu un stomatolog și un estetician despre cum să îți menții zâmbetul mereu tânăr




Sursa aici

Lasă un răspuns