Retailerul de modă H&M, care operează peste 50 de magazine în întreaga țară, a redus numărul colaborărilor cu fabricile românești de haine de la 20, cât erau în 2020, la doar patru în prezent.
Numărul fabricilor din România care produc țesături pentru retailerul suedez H&M a cunoscut o scădere semnificativă în ultimii ani, trecând de la 20 în 2020 la doar patru în prezent, conform datelor furnizate de companie și analizate de Economica.
În prezent, H&M mai colaborează cu retailerul Pandora Prod SRL, care operează două fabrici la Focșani și Tecuci, precum și cu Simiz Fashion și Artifex.
Interesant este faptul că Pandora Prod și Simiz Fashion sunt ambele controlate de familia Simiz din Focșani.
H&M nu deține nicio fabrică, articolele din magazine provenind de la producători independenți ce operează peste 750 de unități de producție în țări precum Bangladesh, China, Indonezia, Cambodgia, Pakistan, India, Italia, Turcia, Bulgaria, Franța, Polonia, Portugalia.
De altfel, potrivit raportului, compania și-a propus, printre altele, să reducă cu 22% emisiile de gaze cu efect de seră în lanțul de aprovizionare al Grupului și cu 24% în propriile operațiuni (luând în considerare valoarea de referință din 2019), apropiind astfel compania de obiectivul său de a-și reduce emisiile absolute cu 56% în sfera de aplicare.
În cazul H&M, 85% din materialele utilizate sunt reciclate sau obținute într-un mod mai sustenabil, scopul fiind ca 100% din materiale să fie reciclate sau provenite din surse durabile până în 2030. În 2023, ponderea materialelor reciclate a fost de 25%, cifră pe care compania își propune să o dubleze cel târziu în 2030.
În 2023, grupul H&M a raportat vînzări de peste 236 miliarde de SEK, cu 6% mai mult decât în 2022, din care în Europa și Africa 152 de miliarde de SEK. În România, compania are puțin peste 1.000 de angajați și operează peste 50 de magazine H&M.