Mai multe cazuri grave de bullying zguduie Colegiul Național Tudor Vladimirescu din Tg-Jiu, unde profesoara de matematică Gabriela Modroiu, venită prin transfer de la Liceul Energetic, este acuzată de abuz emoțional sistematic asupra unor elevi. Conform părinților și elevilor afectați, comportamentul agresiv al profesoarei, care durează de ani de zile chiar și la vechiul loc de muncă, este motivat de dorința de a-i determina pe elevi să participe la meditații private, deși o lege nouă interzice profesorilor să facă meditații cu propriii elevi.
Abuzuri repetate și consecințe grave
Conform surselor noastre, în ciuda reclamațiilor repetate și a intervențiilor părinților la conducerea școlii, comportamentul profesoarei Modroiu a rămas neschimbat. Aceasta și-a justificat acțiunile, dând vina pe elevi, pe educația lor și pe părinți. Consecințele abuzurilor au fost severe, culminând cu un elev care a suferit atacuri de panică și plâns necontrolat. În cel mai grav caz, un elev a avut probleme cardiace și tensiune arterială crescută, părinții fiind alertați de medicul de la cabinetul școlii, fiind necesar transportul copilului de urgență la spital.
Lipsa de reacție a conducerii
Părinții au adus aceste probleme la atenția directoarei unității de învățământ, Cristina Goanță, însă până în prezent nu s-au luat măsuri concrete. Aceasta lipsă de acțiune a permis continuarea unui mediu de învățare toxic pentru elevii afectați.
Transferuri și corupție în sistemul de învățământ
Situația devine și mai complexă având în vedere contextul general al transferurilor controversate de profesori către Colegiul Național Tudor Vladimirescu. Printre aceștia se numără și Catrina Ionuț, Daniel Mocioi, Barb Diana, Irina Giurgiulescu, Marcela Mrejeru și lista poate continua. Unii dintre ei au obținut posturi cheie în ISJ Gorj iar apoi au fost transferați la acest colegiu. Alte mutări sunt adesea însoțite și de acuzații de corupție, pe fondul unor sume considerabile de bani plătite pentru obținerea posturilor.
Un sistem în criză
Acest caz de bullying și abuz emoțional aduce în prim-plan problemele structurale din sistemul de învățământ, unde corupția și lipsa de responsabilitate contribuie la menținerea unor comportamente abuzive. Este nevoie de anchete serioase și măsuri ferme pentru a proteja elevii și a restaura integritatea instituțiilor educaționale.