Troleibuzul de la Tg-Jiu, salvat de la casare de o mână de pasionați ai transportului public și pentru care s-a făcut un apel de strângere de fonduri, pentru a putea realiza transportul costisitor al acestuia, a ajuns la destinație.
5.946 lei au donat, cel mai probabil gorjenii noștri, care au fost impresionați de povestea acestuia, și că merită să fie salvat și expus pentru ca generațiile viitoare să-l poată admira într-un muzeu destinat transportului în comun din Câmpulung. S-au donat sume de la 10 lei până la 500 lei, fiecare leu fiind apreciat și un mare ajutor pentru inițiatori.
”Troleibuzul Rocar217E este acum un exponat al Muzeului Automobilului Românesc din Câmpulung. Transportul special nu a fost lipsit de peripeții, iar gradul de dificultate al operațiunii a fost mai ridicat decât anticipasem, însă totul s-a încheiat cu bine. Operațiunile logistice și transportul s-au întins pe două zile: încărcarea a avut loc joi, 26 octombrie, iar descărcarea vineri, 27 octombrie 2023” au transmis reprezentanții Inițiativei pentru Transportul Bucureștean.
Fabricat la Uzina Rocar în anul 1994 și intrat în exploatare la 20 iunie 1995, troleibuzul articulat Rocar 217E a circulat în orașul lui Brâncuși timp de 26 de ani, fiind o prezență constantă pe cele două linii de troleibuz ce leagă cartierul 9 Mai de Artego și Bârsești.
Troleibuzul a purtat numărul de parc 104 și a avut numărul de înmatriculare „Târgu-Jiu 0108”. A fost retras din circulație în 2021 și scos la vânzare în aprilie 2023, ulterior fiind achiziționat de doi pasionați ai transportului public, în încercarea de a salva o parte importantă a istoriei mobilității din #România. Prin această intervenție, numărul troleibuzelor de acest fel salvate ajunge la 6, alte exemplare regăsindu-se în Municipiile Timișoara, Iași și TârguJiu.
”Pe lângă investiția și costurile suportate de proprietarii troleibuzului, precizăm următoarele. Mulțumim companiei TRANSLOC Târgu Jiu, domnilor directori generali Mihai Paraschiv și Silviu Pârvuțoiu, precum și colectivului de angajați, fără de care achiziționarea, repararea și depozitarea temporară a troleibuzului în condiții de siguranță nu ar fi fost posibilă.
Mulțumim TRANSLOC pentru grija purtată troleibuzului și pentru sprijinul logistic! La pregătirea vehicului au pus umărul și câțiva pasionați care și-au dedicat mai multe zile pentru operațiune. În ceea ce privește transportul special al troleibuzului la muzeu, am fost luați prin surprindere de sprijinul și interesul public pe care l-am primit.
Mulțumim persoanelor fizice care au donat pentru transport (extrasul bancar final este disponibil aici: https://forum.metrouusor.com/File?id=216002 ), precum și companiilor OPENDEV ITS SRL și TREE SRL.
Mulțumim RONTRANSMAR și KING SPEDITION pentru profesionalismul dovedit în realizarea acestui transport dificil. Expunerea publică a troleibuzului se realizează în parteneriat cu familia Hagi din Câmpulung, inițiatorii privați ce au adus la viață Muzeul Automobilului Romanesc. Promovarea demersului a fost realizată prin Asociatia Metrou Usor, respectiv Inițiativa pentru Muzeul Transportului Bucureștean” au mai transmis reprezentanții muzeului.