Dr. Corina Zugravu ”Berea, consumată moderat, nu face burtă”

0
42

 Dr. Corina Zugravu ”Berea, consumată moderat, nu face burtă”, foto 123rf.com

Contribuţia dietei mediteraneene asupra stării generale de sănătate a fost evidenţiată şi într-un studiu PREDIMED (PREvenţie prin Dieta MEDiteraneană) care a analizat şi relaţia dintre dieta mediteraneană şi consumul moderat de băuturi fermentate asupra sănătăţii cardiovasculare.

Atunci când ne referim la sănătate şi la calitatea vieţii, dieta mediteraneană pare a îndeplini toate criteriile pentru a asigura o alimentaţie completă, variată şi echilibrată. Aceasta se caracterizează printr-o abundenţă de alimente de origine vegetală (legume, leguminoase, fructe sau fructe uscate), folosirea uleiului de măsline ca principală sursă de grăsimi, consum de peşte, produse lactate şi ouă, mici cantităţi de carne roşie. Studiul a arătat că un regim alimentar ce are ca model dieta mediteraneană poate reduce cu până la 30% riscul de infarct miocardic sau accident vascular cerebral. Totodată, alte studii derulate de-a lungul timpului, inclusiv în România, au confirmat efectele benefice ale consumului moderat de bere asupra scăderii riscului de apariţie a bolilor cardiovasculare şi influenţa pozitivă în menţinerea echilibrului fluido-coagulant al sângelui.

Polifenolii menţin sănătatea inimii

„Berea este o băutură fermentată, cu un procent relativ scăzut de alcool, iar datorită ingredientelor sale naturale, atunci când este consumată moderat poate furniza organismului vitamine şi minerale, fiind şi o sursă de compuşi bioactivi, precum polifenolii. Consumul de alimente bogate în astfel de compuşi poate contribui, printre altele, şi la diminuarea riscului de apariţie a afecţiunilor cardiovasculare. Iar în ceea ce priveşte berea şi greutatea corporală, studiile au arătat că un consum moderat de bere nu influenţează indicele de masă corporală, circumferinţa abdominală sau raportul talie-şold”, a spus dr. Corina Zugravu, Preşedintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie.

Sportul şi socializarea cresc speranţa de viaţă

De asemenea, s-a constatat că longevitatea şi sănătatea organismului uman sunt rezultate ale unei alimentaţii echilibrate, dar şi a unui stil de viaţă responsabil, în general: activitate fizică constantă, un bun management al stresului, viaţă socială activă.

Noul sistem de abonare prin email

Introdu adresa de email pentru a te abona la acesta pagina și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Lasă un răspuns